#1 2017-06-17 01:47:51

 Ziutek

Mistrz Gry

Punktów :   

Subita Morte

Bardzo prosty system typu bijatyka.



Zaczyna się na wyspie gdzie znajduje się tajemnicza wieża. Wierzy tej strzeże miasto chronione silną magią. Nie każdy może do niego wejść ani wyjść. Wiele śmiałków próbujących się tam dostać siłą ginęli w okropnych męczarniach topiąc się lub paląc żywcem. Inni zostawali zmiażdżeni lub rozerwani na strzępy. Bywały pogłoski, że nie liczni zamieniali się w lodowe bryły lub kamienne posągi.

Jednak kiedy miasto pochłonęła dżungla a pogłoski o nich stały sie tylko lokalna legendą przekazywaną przez plemię żyjące na tej wyspie z miasta z każdej strony świata wyszło czterech mężów. Każdy inaczej odziany i uzbrojony. Lokalni mieszkańcy chcieli bronić swoich domów i walczyli z obcymi. jednak byli masakrowani przez ich niezwykłe zdolności. Widząc to jeden ze starszyzny odszedł z częścią plemienia ze strachu przed obcymi. Osiedlili sie na wybrzeżach wyspy gdzie ich obozy zamieniały sie powoli w osady a potem w miasteczka. Ostatecznie uformowały ciasny pierścień wokół wyspy. Tworząc zamkniętą społeczność. Biedna ale szczęśliwą. Ich przywódca Spero zostawił im jedno prawo mianowicie zakazał wchodzenia w głąb wyspy. Po jego śmierci każdy przez 200 lat przestrzegał tej zasady aż do przyjścia Diligitisa. Męża odzianego w złoto, który powiedział im że miasto Magiaurbe stoi otworem a w środku niego czeka magiczna wieża. Po czym odszedł.

Na północy plemię dziesiątkował mężczyzna o białych włosach. Miał na sobie niebieskie spodnie z nieznanej tkaniny a na lewym ramieniu przewiązaną przez biceps czerwoną szarfę. Jego muskulatura była niesamowita a rysy twarzy dzikie i groźne. Spojrzenie niczym u wygłodniałej bestii pożerały tubylców. Był niezwykle szybki i silny. Zabijał bez broni samą siłą fizyczną. Po pewnym czasie przestał zabijać. Tak jak by wybudził sie z amoku. Wybierał najładniejsze kobiety i brał je wbrew ich woli. Co silniejsi zaczęli go podziwiać i sami wydawali niewiasty na rzeź oprawcy. jednak on ich nie zabijał. Upajał się kobiecym ciałem niczym władca. Trwało to latami aż w końcu przemówił w ich języku. przedstawił sie jako Saevitia i ogłosił się głową klanu Lwa. Wszystkich mężczyzn uczył walki wręcz. Ostatecznie na północy powstało silne plemię zwane Klanem Lwa gdzie sztukę walki wręcz umiał każdy chłopiec a niewiasty stawały sie własnością swych mężów. Saevitia przed odejściem do miasta po 200 latach powiedział im dwie rzeczy. Klan nie może współpracować z innymi poza własnej społeczności. A każdy słaby ma zostawać zabijany. Po czym odszedł do Magiaurbe zostawiając swój klan.

Na południu pojawił sie olbrzym o czarnych włosach z bujnym zarostem. Miał na sobie coś błyszczącego co trudno nazwać ubraniem. Robiło dużo hałasu. na plecach miał drugie coś błyszczące. Jednak kiedy to zdejmował trup padał gęsto. W dłoni dzierżył coś długiego i ostrego. przecinał tym pnie na pół a ludzie padali niczym świeżo skoszone zboże. Nie zabijał bez powodu. Bronił sie i odpowiadał przemocą na przemoc. Przez lata podróżował tak aż rozbił obóz i odpowiadał na wszystkie wyzwania. Ostatecznie ludzie podziwiający go i jego siłę zaczęli stawiać swoje domostwa w jego pobliżu aż powstało miasto. Mieszkańcy poprosili go o to aby ich pokierował. Zgodził się i przedstawił sie jako Viribus. Kierował ludźmi lecz nie siła  a słowem. Pokazywał im co wypada a co jest złe. Stał się ich mentorem. Tak więc powstał Klan Niedźwiedzia. Gdzie siłą i honor byłą na porządku dziennym. Każdy od dziecka był obyty z jakimś rodzajem broni bądź też pancerza. Klan słynął z szermierki jak i dobrej broni i pancerzy. Pewnej nocy jednak Viribus wezwał swoich najpilniejszych uczniów na rozmowę po 200 latach panowania nad Klanem Niedźwiedzia. Przekazał im parę praw. Pierwsze stanowiło kontynuacje nauk jakie im przekazał jak i pilnowanie aby nie wyszły za klan. Druga była zakazem handlu bronią i pancerzami z innymi klanami. Trzecią i najważniejszą według niego było aby każdy kierował się honorem w czasie walki. Kolejnym prawem było eliminacja ze społeczeństwa kłamców i ludzi, którzy stracili swój honor. Po czym ogłosił, że wraca do Magiaurbe gdzie musi odpokutować przelana krew.

Na wschodzie pojawiał sie kobieta z łukiem. Piękne blond włosy i kształty niczym u nimf widnych kusił mężczyzn. Lecz jej dzikie usposobienie było widoczne nie tylko po noszonym skórzanym odzieniu lecz zwinnych ruchach niczym u drapieżnika. Każdy, kto za bardzo się zbliżył do niej umierał przebity jej strzałą, która nigdy nie chybiała celu. Tubylcy nauczyli sie jej unikać a niektórzy składali jej ofiary z płodów rolnych jak i upolowanej zwierzyny.  Ostatecznie z biegiem czasu pozyskali jej przychylność. A ona odwiedzała ich osadę. Uczyła ich sztuki polowania jak walki przy pomocy broni dystansowych. Wybrała nawet męża z pośród nich i osiadła z nimi. Szybko stałą sie głową Klanu Wilka, który powstał ku jej kultu. W klanie panowała zasada, nie zakładania osad większych niż na kilka domostw. Żyli tylko z polowań i rzadko prowadzili osiadły tryb życia. Klan wilka wiecznie się przemieszczał lecz nigdy nie opuszczał swojego terytorium. Przywódczyni zwała się Lupus i nauczyła ich wszystkiego przez 200 lat życia z nimi. Na łożu śmierci spaliła swe szaty jak i broń. Po czym powiedział o Magiaurbe. Kazała też obiecać, że klan nigdy nie przekaże obcym swych nauk. Po czym umarłą a jej ciało momentalnie zamieniło się w proch.

Na zachodzie również pojawiła się czerwono włosa kobieta. Ubrana w dług suknie. Jej oczy były inne niż u tubylców wydawały sie wszystko widzieć. Od razu przedstawiła się jako Avem i ogłosiła się przywódczynią Klanu Jastrzębia. Każdy, kto stawiał opór lub sprzeciwiał się jej była zabijany. Hałas i dym towarzyszący temu szybko ich przekonał. Zwłaszcza, że ginęli mimo iż ich nawet nie dotykała . A nie miała nic poza jakimś błyszczącym kijem przy sobie. Szybko wprowadziła swoje rządy i przez 200 lat uczyła ich sztuki rusznikarstwa i wyrobu prochu. Przez co szybko nauczyli się odpierać zagrożenie dzikich bestii i poszerzyli swe tereny. Prawo w klanie było proste. Broń i tajemnice nie mogły opuścić klanu. Każdy był żołnierzem umiejącym posługiwać się bronią, która tworzył klan. Jako pierwsi po 200 latach wraz z odejściem Aven ruszyli do Magiaurbe aby sprawdzić pogłoski o wierzy
   


Strona Techniczna.



Wszystko zaczyna sie w kolejnym stuleciu kiedy klan-owcy i nie klan-owcy umocnili swoje tereny a Magiaurbe jest ustabilizowane i przez miejscową ludność organizowane są turnieje mające na celu pomoc klanom i bez klan-owcą  dla własnej społeczności lub własnego rozwoju czy też wzbogacenia się. Główną zasadą tych turniejów jest to, że ludzie z własnych klanów, którzy się wylosują mogą prosić o zmianę rywala. Poza tą zasadą innych nie ma.
Raz w tygodniu odbywany jest turniej gdzie zwycięzca może wejść do wierzy. Taka wycieczka wzmacnia bardzo frakcje, której członek sławi swoją rodzinę.



Opis statystyk.



Statystyk jest tylko pięć. Odzwierciedlają możliwości naszej postaci potrzebne w czasie rozgrywki. Ich opis skróciłem do minimum zaczerpnąwszy z gry przeglądowej o wampirach (BloodWars). Nie chciało mi się ich opisywać po prostu któryś raz z kolei na nowy sposób. Ponieważ ten opis opowiada o wszystkim co powinno się wiedzieć na ich temat.
Na starcie każda statystyka wynosi 1. Ma sie też do dyspozycji wolnych 6 pkt. na rozdanie do statystyk.
Jednak aby podnieść statystyke trzeba do aktualnej wartości +1.


http://wiki.bloodwars.interia.pl/images/9/9f/Si%C5%82a.gifSiła.
Jest brana pod uwagę przy określaniu obrażeń przy użyciu białej broni oraz pozwala na używanie ciężkich przedmiotów.

http://wiki.bloodwars.interia.pl/images/f/fd/Zwinno%C5%9B%C4%87.gifZwinność.
Nie ważne, jak mocno uderzysz, ważne czy trafisz... Decyduje o celności trafienia z broni białej oraz uniknięcia jej ciosu. Duża zwinność sprawi, że nasza postać będzie miała pierwszeństwo ataku w każdej rundzie ataku. Dodatkowo wpływa na obronę naszej postaci.

http://wiki.bloodwars.interia.pl/images/4/44/Odporno%C5%9B%C4%87.gifOdporność.
Jak mocno trzeba Cię uderzyć, żebyś w ogóle zauważył, że cię biją, oraz jak długo może toczyć się walka.

http://wiki.bloodwars.interia.pl/images/3/38/Spostrzegawczo%C5%9B%C4%87.gif/Spostrzegawczość.
Pokazuje, jak czujny jesteś na zmiany w otoczeniu. Czy zauważysz faceta w śmiesznym kapeluszu, który idzie za Tobą? Czy trafisz z pistoletu w monetę podrzuconą do góry? Wysoka spostrzegawczość pozwoli Ci częściej unikać zasadzek oraz celniej strzelać, jak również unikać strzałów. Wpływa także (wraz ze zwinnością) na kolejność ruchu w walce.

http://wiki.bloodwars.interia.pl/images/a/a3/Wiedza.gifWiedza.
Pokazuje, jak szeroki wachlarz wiedzy o otaczającym świecie posiadł już nasza postać. Cecha kluczowa przy nauce. Niektóre umiejętności wymagają dużej wiedzy, aby można było ich się nauczyć.


Opis zdolności klanowych i bez-klanowych.




Bez-klanowcy.
-Posiadają dodatkowe 6 pkt. do statystyk na starcie.

Klan Lwa.

-Walka wręcz: ST I(maksymalnie jest ich V)
+1 do Siły.
+2 do Zwinności.
Wybór między dwoma stylami.
-Styl Kamienia: styl ten powoduje zwiększenie obrażeń w walce wręcz.
-Styl Liścia: styl ten zadaje mniejsze obrażenia lecz liczba ataków jest zwiększona 1.5 raza.

Klan Niedźwiedzia.

-Posługiwanie się bronią(trzeba podać rodzaj): ST II(maksymalnie jest ich X)
+2 do Siły.
+1 do Odporności.
Wybór miedzy typami szkolenia.
-Atak: zwiększa o +I stopień posługiwania się znaną bronią.
-Obrona: dodaje zdolność używania lekkich pancerzy.

Klan Wilka.

Wybiera się jedno z trójki rodzajów broni.
-Łuki\Kusze\Bronie rzucane: ST I(maksymalnie jest ich X)
+1 do Zwinności, Odporności i Spostrzegawczości.
Wybór między dwoma zdolnościami.
-Dalekim strzałem\rzutem. (zasięg ataku x2)
-Precyzyjnym strzałem\rzutem. (premia do ataku +10%)

Klan Jastrzębia.

-Posługiwanie się bronią palną krótko lufową: ST III(maksymalnie jest ich X lecz po IV można uczyć się posługiwać bronią długo lufową)
+3 do Spostrzegawczości.
Wybór miedzy dwoma stylami szkolenia.
-Cyngiel: możliwość strzelania dwoma pistoletami krótko lufowymi lekkimi na raz.
-Szybkie ładowanie broni: zmniejsza o 25% tępo ładowania broni.


Tak oto przedstawia sie mechanika systemowa. Dla uproszczenia powiem, że statystyki rosną w zależności od liczby stoczonych walk. Walki nie muszą być wygrane. Jednak umiejętności uczy się po wyjściu z wierzy. Ekwipunek musi być zgodny z wychowaniem klanu. Tylko bez klan-owcy maja dostęp do ofert w mieście  Magiaurbe od handlarzy z powodu braku frakcji. Jak również pobierać nauk od miejscowych za łupy zdobyte w wierzy.


Pamiętam Tę Noc.
Na Niebie Gwiazdy.
Na Ziemi Ciała wrogów.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.2sp.pun.pl www.js4038.pun.pl www.mat2011ps.pun.pl www.kbi89.pun.pl www.phantomlegion.pun.pl